al contingut a la navegació Informació de contacte

BANDOLERS I CAVALLERS

Aplicació per mòbil basada en tecnologies de realitat agumentada i geolocalització.

DILLUNS 29 MARÇ 2021

Bandolers i Cavallers és una aplicació per mòbil basada en tecnologies de realitat augmentada i geolocalització que ens explica una vella història d’una manera nova. Personatges modelats en 3D ens parlen d’uns fets que van tenir relació amb l’Espluga Calba durant la primera part del segle XVIII. D’una banda tenim els nobles, membres de l’Orde de Malta, que amb la complicitat de l’Església, es lucraven del treball dels pagesos. D’altra banda tenim els bandolers als qui podríem considerar el braç armat dels «súbdits». Declarats oficialment bandolers i sediciosos per part de l’autoritat borbònica eren en realitat lluitadors austriacistes amb llarga trajectòria d’enfrontaments amb l’exèrcit de Felip V. Les tensions i lluites entre poderosos i oprimits han derivat massa sovint en esclats de violència que han marcat la vida quotidiana d’aquest territori. Hem recuperat els noms i cognoms d’aquests personatges històrics i ells us acompanyaran pels carrers de la vila, us explicaran coses, us faran preguntes,us proposaran reptes i també jocs.La plataforma 2iXR (www.2ixr.com) permet crear rutes geolocalitzades i gamificades amb realitat augmentada. Van escollir la nostra vila com a banc de proves per desenvolupar la seva innovadora eina.Per poder jugar heu de buscar 2ixr a la vostra botiga d’aplicacions, tant per Android com per IOS, i descarregar-ho. Us registreu i ja veureu l’opció de seleccionar «Bandolers i Cavallers». Des de l’Ajuntament de l’Espluga Calba hem pogut donar contingut a aquesta aplicació gràcies sobretot a la col·laboració desinteressada de gent del poble i de la comarca. Ramon Rebordosa Poca ha fet un important treball d’investigació en arxius per posar nom als nostres personatges i per descobrir la realitat que hi havia rere la llegenda local del bandoler Guardiola. També és l’autor del guió del relat. Heura Gaya és l’autora de la magnífica banda sonora que ha estat enregistrada a Masterlands Studio de Les Borges Blanques. Ella tocant instruments diversos i Anna Puig tocant la viola. Gràcies a Les Borges TV i a la seva coordinadora Mariví Quesada hem pogut fer la gravació de la veu dels personatges de la nostra història.Agraïm infinitament a les següents persones haver posat la seva veu als personatges : Marina Sans, Sònia Pallejà, Mariví Quesada, Sebastià Tolosa, Josep Calvera, Francesc Balaña, Joan Morlans, Ramon Mònico, Josep Maria Anglès i Estanis Miret. Berri Antza ha fet un magnífic disseny gràfic. Per part de l’Ajuntament ha coordinat aquesta producció Josep Lluís Cots, regidor de Cultura i Turisme.